mandag, september 23, 2013

Tid med Gud.

Som menneske har jeg en trang til å stadig få tilfredsstilt behov. Og som menneske er det ikke alltid jeg søker der jeg vil finne den sanne tilfredsstillelsen.

For meg er det naturlig å dekke søtsuget med godteri. Ensomhet med å være med venner. Behovet for nærhet med en god klem fra ei venninne. Stillhet med en film eller musikk. Og noen ganger har jeg en følelse i meg at jeg trenger noe, men hva er mer usikkert.

Jeg kan gå i dager og uker uten å helt forstå hva jeg trenger. Noen dager merker jeg nesten ikke følelsen, andre ganger blir jeg bare frustrert fordi jeg kjenner det er noe som mangler. Og likevel kan det gå lang tid før jeg gjør det jeg burde gjort for lenge siden. Det jeg vet vil gjøre noe med meg og mitt liv, på så mange måter.

- Sette meg ned og være med Gud. Pappa.

Jeg tror vi alle har behov som må tilfredsstilles på menneskelig vis. Som sult. Behov for aktivitet. Behov for hvile. Behov for kjærlighet fra mennesker rundt oss. Men jeg tror også at så mye av det vi kan føle på, bare kan tilfredsstilles av Gud. At følelser som vi kan kjenne på noen ganger, eller den følelsen av at noe mangler, bare kan fylles av Gud.

Og når jeg vet dette, så er det rart, og veldig irriterende til tider, at det så fort blir glemt. Eller nedprioritert. Men jeg vet hva litt tid med Gud kan gjøre med meg. Gud vet akkurat hva vi trenger, og hvordan vi har behov for å bli møtt. Så min oppfordring til deg; velg å sette av litt tid til Gud. Tid hvor du får være sammen med Han, og kjenne at Han åpner øynene dine for alt Han har for deg. La Gud være den du går til, om du føler du mangler noe i livet, eller bare trenger å få positiv input i hverdagen. Om det så er for 10 minutter. Jeg har aldri angret på tid jeg har brukt med Gud. Og jeg tror ikke du vil angre om du gjør det heller :-)

"Du har lært meg å kjenne livets veier, og du skal fylle meg med glede for ditt ansikt." Apg 2:28

"Må håpets Gud fylle dere med all glede og fred i troen, så dere kan bli rike på håp ved Den hellige ånds kraft." Rom 15:13

Ingen kommentarer: