tirsdag, november 20, 2012

Through it all


Livet kan by på så mangt, på kort tid. Oppturer, nedturer, gleder, sorger, stressende perioder og perioder hvor en kan slappe av og nyte roen. En evig ber-og-dal-bane på mange måter.

I sommer hadde jeg en fantastisk tid hvor jeg egentlig følte livet gikk min vei på mer eller mindre alle måter. Det var sommer, lyse tider, mye fri, masse familie og venner rundt, jeg reiste en del, og på toppen av det hele vant jeg budrunden på et hus. Jeg ble huseier. Man kan på mange måter si jeg var på topp.

Så kom høsten. Skolen begynte igjen, og timeplanen begynte å fylle seg opp med aktiviteter og gjøremål. Nedturene begynte å komme. Litt som på samlebånd, og jeg begynte å lure på om alt jeg gjorde ville mislykkes til slutt. Og på toppen av det hele begynte nye tanker om huskjøpet å snike seg innpå. Det begynte å gå opp for meg at jeg faktisk var huseier, og alt det førte med seg. Følelsen av å ikke strekke til tok over, og det gjorde meg sliten.

Men, her om dagen kom jeg på en sang som Anette, min kjære storesøster, skrev for en tid tilbake. Og jeg måtte bare smile. For gjennom alt, kan jeg velge å lovsynge Jesus. Løfte hodet. Han fortjener min takk, og Han vil sørge for at jeg kommer meg igjennom alt som måtte komme. Det er jeg sikker på.

Og nå, midt i eksamenstiden, hvor mange er stressa og mister litt kontrollen. Nå når dagene blir kortere og kveldene mørkere. Tro at er det en Pappa i himmelen som bryr seg om deg, og som elsker å se deg lykkes. Om vi så lever i en verden hvor ikke alt alltid er rosenrødt, og hvor utfordringene og hindringene kan oppstå. Tør å tro at det går bra. Og at det snart, SNART, kommer bedre tider. Hvor du igjen kan slenge beina på bordet, og nyte at ting er bra. At ting går rett vei.

Through it all
I will worship Jesus
Through it all
I’ll lift my head up high
Through it all
He deserves my thank you’s
He makes sure I get through
To His presence of love

2 kommentarer:

KristinePG sa...

Så fint og så sant Ane Maria!
og gratulerer som huseier, det var store nyheter!

Anonym sa...

Så hyggelig at du kom på min gamle sang, men nå undrer jeg... Hvor i all verden fant du frem til den? Du er forresten veldig god du, Ane Maria...